بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید

امنیت فناوری اطلاعات

گوگل در اندروید ۵، قابلیت‌های امنیتی زیادی را قرار داد که دیگر شما برای برقراری امنیت نیاز به انجام دادن اقدامات زیادی ندارید، مهمترین اقدام امنیتی در اندروید ۵، استفاده از سیستم رمزنگاری است.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , شما با استفاده از سیستم رمزنگاری می‌توانید کلیه اطلاعات و داده‌های روی دستگاه خود را رمزنگاری کنید و تنها امکان دسترسی به این اطلاعات و داده‌ها با وارد کردن یک رمز باشد، که این رمز این اطلاعات و داده‌ها را از حالت اینکریپت خارج می‌کند و قابل استفاده می‌شوند.

دستگاه‌هایی که در ابتدا روی‌ آن‌ها اندروید ۵ نصب است، سیستم رمزنگاری به طور اتوماتیک در آن‌ها فعال است. ولی درصورتی که سیستم اولیه دستگاه‌تان اندروید ۵ نیست و آن را به اندروید ۵ به‌روز رسانی کرده‌اید، حتما باید این تنظیمات را اعمال کنید تا سیستم رمزنگاری برای شما فعال شود و دستگاه شما رمزنگاری شود.

برای انجام این کار می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

۱) تنظیمات را دستی تغییر دهید و گوشی خود را رمزنگاری کنید

برای انجام این کار به قسمت “Setting” وارد شوید ، بعد به “Security” بروید، و گزینه “Encrypt Phone” را انتخاب کنید، دستگاه شما شروع به عملیات رمزنگاری می‌کند. حتما به این نکته توجه کنید که دستگاه شما باید شارژ کافی داشته باشد و در حین عملیات رمزنگاری خاموش نشود، چون مدت زمان انجام این فرایند بستگی به داده‌ها واطلاعات روی دستگاه شما دارد، و ممکن است بیشتر از یک ساعت هم زمان ببرد.

androif encrypt بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید

۲) بعد از به‌روزرسانی اندروید، آن را به حالت تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازگردانید یعنی ” Factory Reset” کنید

به این ترتیب دستگاه شما به تنظیمات اولیه باز می‌گردد و رمزنگاری نیز می‌شود علت اینکه ما این روش را توصیه نمی‌کنیم این است که با انجام این‌ کار، کلیه اطلاعات دستگاه شما پاک می‌شود، پس در صورتی که تصمیم به استفاده از این روش گرفتید، حتما قبل از آن اطلاعات مهم دستگاه را انتقال دهید.


نظرات شما عزیزان:

باورسایی
ساعت20:21---23 فروردين 1394
با سلام خدمت شما جناب مهندس سهراب
بنده از دانشجویان ارشد نرم افزار امپیوتر هستم و مشغول تحقیق برای واحد پیایان نامه می باشم.موضوع انتخابی بنده حفظ حریم خصوصی در داده کاوی است. مقاله بسیار خوب شما در مورد مقایسه کاربردی امنیت داده و حفظ حریم خصوصی در داده کاوی رو مطاله کردم.
می خواستم در این زمینه بنده رو راهنمایی بفرمایید و اگر منبع یا کتاب و یا مستنداتی رو در این زمینه دارید به بنده یاری کنید.
ممنون میشم چون اطلاعات بنده در این زمینه یک مقدار کم هست و مشغول جستجو و جمع آوری مطالب هستم.
جناب مهندس در پایان مقاله تون از چند منبع فارسی یاد کردید که حقیقتش من سرچ کردم ، یافت نشدند
((مقایسه و تحلیل برترین روش های حفاظت از حریم خصوصی در داده کاوی توزیع شده از دکتر نادری دهکردی))
تشکر از این که وقت نهاده و مطالعه فرمودین
ممنون میشم با بنده همکاری کنید
پاینده باشید
bavarsaeileila@yahoo.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 7 آذر 1393برچسب:امنیت موبایل , امنیت , هک ,اندروید ,بالا بردن امنیت اطلاعات , صمد ,سهراب , صمد سهراب ,, توسط صمد سهراب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز